معامله به قصد فرار از دين مقدمه : حيله بدهكار براي فرار از پرداخت دين باعث از بين رفتن امنيت حقوقي و سستي اعتبار در روابط بازرگاني مي شود . دارايي بدهكار پشتوانه التزام هاي مالي او است و طلبكار بر مبناي همين وثيقه عمومي به او اعتماد مي كند . پس اگر متعهد بتواند به اختيار، پشتوانه بدهي هاي خود را از بين ببرد، نه تنها زياني ناروا به طلبكاران مي زند بلكه امنيت داد و ستد و اعتماد اجتماعي را متزلزل مي كند . پس بي توجهي قانونگذار به اين موضوع ،باعث مي شود كه بدهكار با خارج ساختن اموال از دارائي خود،حقوق بستانكاران را مورد خدشه قرار دهد.

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
قانون تشدید مجازات موتورسیكلت سواران متخلف ماده واحده : افسران و درجه داران دیپلمه مامور راهنمایی و رانندگی شهرداری پایتخت مكلفند در محدود قانونی شهر تهران رانندگان موتورسیكلت یا موتورگازی را كه در پیاده رو مبادرت به رانندگی می كنند و یا در جهت مخالف مسیر مجاز حركت می كنند و یا به وسیله لوله خروج دود عمدا صدای ناهنجار ایجاد می كنند علاوه بر اخذ جزای نقدی مقرر در آیین نامه اجرایی موضوع ماده 16 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی مصوب خرداد ماه سال 1350 موتورسیكلت یا موتور گازی آنان را از سه ماه تا شش ماه به ترتیب زیر توقیف نمایند : الف- ایجاد صدای ناهنجار لوله خروج دود سه ماه توقیف موتورسیكلت یا موتور گازی . ب- رانندگی در پیاده رو سه ماه و در صورتی كه همراه با صدای ناهنجار لوله خروج دود باشد شش ماه . ج- رانندگی در جهت مخالف مسیر مجاز سه ماه و در صورتی كه همراه با صدای ناهنجار لوله خروج دود باشد شش ماه . تبصره 1 : مقررات این قانون در سایر شهرها یا شهركها و یا روستاها و یا راههای كشور بنا به پیشنهاد وزارت كشور و تصویب هیات وزیران از تاریخی كه در آگهی تعیین شود به وسیله افسران شهربانی یا پلیس راه یا ژاندارمری بر حسب مورد اجرا خواهد شد. تبصره 2 : در صورتی كه عمل متهم با ماده جزایی دیگری قابل انطباق باشد اجرای این ماده مانع تعقیب كیفری او نخواهد بود. تبصره 3 : آیین نامه اجرایی این قانون متضمن ترتیب توقیف موتورها و هزینه نگهداری و ترتیب استرداد آنها و سایر موارد مربوط در محدوده قانونی شهر تهران توسط شهرداری پایتخت و در سایر نقاط توسط شهربانی و ژاندارمری بر حسب مورد تهیه و پس از تایید وزارتخانه های كشور و دادگستری قابل اجرا خواهد بود. نرم افزار حقوق یار پدید آورنده و برنامه نویس : کرم حسین یاری وکیل پایه یک دادگستری تلفن دفتر فروش و خدمات پس از فروش 55070748 و 55081031 جهت دانلود نرم افزار های حقوقی به سایت www.yari-kh.com مراجعه فرمائید.


ارسال توسط عباس کیانی اکردی
آئین نامه راهنمائی و رانندگی فصل اول : تعاریف ماده 1 : اصطلاحات و كلماتی كه در این آئین نامه بكار برده شده دارای معانی ذیل می باشد

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
صدور حکم اعسار - ادامه بازداشت یا آزادی محکوم علیه پس از تصويب قانون نحوه اجراي محكوميتهاي مالي در سال 1377 كه به علاوه از محكومين موارد مقرر در مواد 139 قانون تعزيرات سال 1362 و 696 قانون مجازات اسلامي شامل محكومين ناشي از ديون و حقوق مالي هم بود. و در ماده هفتم قانون منع توقيف اشخاص در قبال تخلف از انجام تعهد و الزامات مالي مصوب سال ،1352 را اين ملغي اعلام نمود موجبات بازداشت بسياري از بدهكاران را فراهم گرديد بطوري كه در وضعيت فعلي تعداد زيادي از زندانيان را اينگونه محكومين تشكيل مي دهد. بديهي است تا زماني كه قانون مذكور قدرت اجرائي دارد وضع به همين منوال و شايد بدتر از اين هم پيش آيد.

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
شکایت کیفری نحوه تنظیم شکوائیه و اقامه دعوی. 2- شکایت کیفری را درهرکاغذی می توان نوشت و به مرجع قضایی برد ولی شکایت حقوقی حتماٌ باید درورقه مخصوصی بنام دادخواست نوشته شود والاٌ مورد پذیرش قرار نمی گیرد(ورقه دادخواست را در داخل دادگستری ها می فروشند)

ادامه مطلب...
ارسال توسط عباس کیانی اکردی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 162
بازدید هفته : 213
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 229000
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1